lördag 27 februari 2010

Fick den här texten i en fin ram





Om jag visste att det var sista gången

jag såg dig somna

skulle jag stoppa om dig

och be till Gud att bevara din själ


Om jag visste det var sista gången

jag såg dig gå ut genom dörren

skulle jag ge dig en kram och en kyss

och ropa dig tillbaka för ännu en


Om jag visste det här var sista gången

jag hörde din röst

skulle jag spela in varje ord

och höra dem igen och igen


Om jag visste det var sista gången

skulle jag undvara en minut

för att tala om att jag älskar dig

istället för att tro att du vet det


Om jag visste det var sista gången

skulle jag dela din dag med min

men jag tror ju att du kommer att få många dagar

så jag låter den här dagen försvinna


För det finns alltid en morgondag

då man kan rätta till sina misstag

och vi kommer alltid att få tillfälle

att rätta till allt


Men om jag skulle ha fel

och denna dag är allt jag får

skulle jag tala om hur mycket jag älskar dig

och att vi aldrig kommer att glömma varandra


Morgondagen är inte lovad någon

ung eller gammal

Idag kan vara sista gången

du kan krama din älskade


Vänta inte till morgondagen -

gör det idag!

Om morgondagen aldrig kommer

kommer du inte att vilja ångra dig


4 kommentarer:

  1. Vad fint :)
    Tack för idag,
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vackert från vem??????....förveden granne.
    Tack för all hjälp igår. Kram

    SvaraRadera
  3. Jaaa, du Sisse...det kan du ju fundera på... ;o)

    SvaraRadera