söndag 30 januari 2011

Det finns någon för alla

Jag vet en kvinna som jag tycker är manipulerande, intrigant, taskig, snobbig, uppmärksamhets sökande och elak. Hon är en linslus, måste höras och ses hela tiden, hon är långsint och falsk. Hon framstår som trevlig, rolig och förstående, men sticker kniven i dig så fort du vänder dig om. Ändå tycker hennes dotter att hon är underbar.

Jag vet en fd chef som var dålig på sitt jobb, inititivlös, motivationsbefriande, ett dåligt exempel, tråkig, snobbig, lat och utan empati eller visioner. Ändå fick han stöd från vissa i företaget.

Jag vet en man som kränker, sviker, ljuger och får drömmar att låta realistiska. Han tar och tar och tar utan att ge tillbaka. Han inger hopp för att sedan låta det rasa. Han finns inte i vardagen, men bara när han själv har lust. Han ser mest sig själv och inte andra. Han är egoist ut i fingerspetsarna. Ändå ursäktar jag honom.

Det finns någon för alla. Hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar