måndag 12 juli 2010

Jaktinternat Stättared

Jaktinternat i dagarna två för Jens Palmqvist. Vaddå öppen/elit klass sa Singel, jag har minsann inte kommit så långt än. Men hon sa det inte högt till mig utan valde att hålla det för sig själv så att alla kunde stå en stund och undra va fan jag gjorde där.

Utan att överdriva satte hon inte en tass rätt på lördagen. Kunde inte markera. Kunde inte gå fot. Kunde inte lämna snyggt. Och kunde som "vanligt" inte dirigeras. SUCK.

Söndagen något bättre, hon tog både markeringar och sök som andra gick bet på. Men utan att visa vad hon går för.

3 saker tror jag kan vara fel:
  1. Värmen
  2. Depp efter löp
  3. Borrelia

Eller en kombination av alla tre. Har nu svamlat om Borrelia i flera veckor, nu måste jag få tummen ur och ta provet. Skomakarens barn som vanligt, stackars.

Det kan förresten också ha 3 andra orsaker:

  1. Jag är en kass förare
  2. Jag är en kass tränare
  3. Jag ska byta til shih tzu och ta upp en karriär inom utställningsvärlden

Det var en bra helg i allafall! Trevliga människor, kul att se folk igen efter lång tid. Bra träning. Men för varmt för mig, jag lider i värmen och var inte helt på topp. Tog bara några få bilder...

Jens funderar seriöst på att skjuta Singel men hade fel kaliber Skogens vackraste ungmö Paus med de svarta

Mumme skickar Juni på en av dagens fina dirigeringar

Var så trött att jag glömde vattna blommorna när jag kom hem. Nu är dom döda.

2 kommentarer:

  1. Tack själv för gott sällskap i helgen. Singel pingel visade att hon kunde på söndag men du kanske skall få tummen loss o ta provet....

    Kram på dej
    Mumme & Juni

    Nu lägger vi in överväxlen inför FM.......
    Tränade vattendirigeringar och vattenmarkeringar igår, gäller att ligga i

    SvaraRadera
  2. Som alltid väldigt roligt att träffa dig! Hörde att du haft lite otur på kvällen. Om det glädjer dig(?) kan jag berätta att jag fick punktering (helt mitt eget fel - dessutom) på måndag morgon. Dessvärre var inte bara att byta däck... fick bli bärgning till verkstad och avancerad operation... Men nu rullar vi igen!
    Varma kramar A-L :-)

    SvaraRadera