måndag 2 augusti 2010

Är verkligen grönt skönt?

Tänkte jag när jag kom ner till första stationen i söndagens öppenklass på Brahetrolleborg. Singel som inte kan dirigeras på land har aldrig provat på vatten.

Vattnet var irrgrönt av alger. Singel simmade rakt ut som aldrig förr. Ganska långt, ca 2/3 delar av de 50 metrarna ut till anden. Matte mycket häpen. Men sedan simmade hon hem. Hem till Sverige typ. Tror att matte tänkte FAN OXÅ lite högre än det var meningen.

Grymt snygga markeringar, inte lätta. Inte ett grymt snyggt sök men ett bra sök i djupet och hem med alla viltarter. Lite störd av parhunden.

Domaren hade elev med sig. 3 pris till Singel. Matte sur. Ett tag. Sedan åkte jag till kompisar och drack upp deras portvin. Sedan var jag inte sur längre.

4 kommentarer:

  1. Men Karen... du tänker väl aldrig högt...;-)
    //Gunilla

    SvaraRadera
  2. Jag är väl en av de flitigare läsarna av din blogg. Men ger mig inte tillkänna så ofta.

    Ja vi får se till att träffas snart. Jag har semester 2½ vecka till och är hemma med valpen så har du vägarna förbi som titta in!

    SvaraRadera
  3. Så då ses vi i morgon o kör lååånga svåra vattendirigeringar!!!!!

    SvaraRadera
  4. totalyndlingsfarvefotomedgodrøvidebukserderisær..

    SvaraRadera