lördag 15 maj 2010

Träning på Stensnäs

Karin Rankloo och Bosse Ferm hade fixat kurs för danska Lars Mejlby, kennel Seahill-high-wind på vackra Stensnäs utanför Sölvesborg. Det hade jag ju inte fattat men hade tur att komma med på ett återbud.

Vår dag var för "de som inte var i elit" men hundarna visade sig vara på en jämn nivå, så det blev öppenklass träning - och lite till. Svåra markeringar, svåra linjetag men allt byggdes upp så hundarna borde klara det. Och det gjorde de flesta, utom Singel som ju som vanligt inte kunde dirigeras. Nu var de här dirigeringarna längre och med mer suddningar än hon någonsin provat så jag var inte förvånad, men det är helt klart hennes stora svaghet. Felet är ju enbart mitt och inte hundens, fast lite är det hennes att hon har så dåligt minne ;o). Resten gjorde hon bra tyckte jag.

Hur som helst, en himla trevlig dag med bra stämning och duktiga och lydiga hundar!


Gruppen med Bosse Ferm först Ann Strander, bakom henne Kristin Brantby, Stefan Gullbrandsson i rött och Karin med Mecka. Bakom dem två tjejer som kört ända från Umeå!

En ensam dansk man ska bära alla dummiesar!

Kristin inväntar sin härm-Singel efter vattendirigeringen.

Bosses Jambo

3 Skattkammarens syskon: Carbo, Mecka och härm-Singel
Typlika i både utseende och arbetssätt, kul att se! En fjärde broder fanns också med på dagen, även han lik sina kullsyskon.

2 kommentarer:

  1. Karen
    Din kamera är nog bättre än min! (o dyrare)
    Jättefina bilder!
    Vi ses

    Bosse o Eva

    SvaraRadera
  2. Takker for hyggeligt selskab, og dygtige hunde.

    SvaraRadera