onsdag 7 oktober 2009

Ljusa tjusa


Jag har en helt bestämd uppfattning om hur jag vill ha mitt hem. Älskar ju inredning, tittar på andras, designar i mitt huvud. Har ett stort behov av att vara hemma, för att bara vara. Suger in allt från behovskapande inredningstidningar, Lantliv, Antik och Auktion mm. Vet precis hur jag vill ha det.
Genomgående tema för allt jag faller för är det ljusa. Kunde jag skulle jag ha så mycket som möjligt i ljust och creme. Ljusa väggar, dörrar, golv. För att sedan ha klickar av färg i möbler och annan inredning. Aldrig starka färger, men allt som går att hämta i naturen. Chokladbrunt, vitmossa, sand, jakt. Lena färger som smeker min kind. Lantligt, shabby-chik, romantik och vapen i en enda röra.
Jag har en del kvar att fixa i Rosa Huset. Ovan en bild från mitt ena fönster, ungefär det enda i ovan beskriva önskeinredning. Just nu bara inslängda möbler i väntan på restaurering. Som inte blir av pga armbågen som inte vill vad jag vill. Köket fattas också, det är inte mysigt som det är nu. Jag vill ha mys i mitt liv. Jag vill ha ljus, natur, lantliv och romantik. Jag får sätta fart. Men först ska jag ut med lortgrisarna.

1 kommentar:

  1. I allt detta ljusa passar inte svarta lortgrisar. Vad du och Rosa Huset behöver är en gul labrador!

    SvaraRadera