torsdag 28 januari 2010

Go koncert!

Jag (som håller mig envist kvar i hur bra det var på 80-talet) har sett fram emot denna koncerten länge, gammal Depeche fan som jag är. Senaste skivan är väl inte direkt ett vidunder, men eftersom det inte precis är första koncerten med dom vet jag att dom brukar spela många go-ingar, och således även på denna kväll på Malmö Arena. 11 000 var vi, inte så många men fullsatt var det och stämningen var hejdundrande! David Gahan som alltid helt påklädd från början, knappt så påklädd i mitten. Lite mer tunnhårig, men vem fan ser ut som på 80-talet? Det jag bland annat gillar med Depeche är att dom ju förstås har sin egen stil men att de kan utvecklas med tiden, således är musiken mycket mer rockig nu. Bäst var "Never Let me Down again" och "Personal Jesus".

1 kommentar: