lördag 2 januari 2010

Goodbye julen!

Jag gillar ju verkligen julen och jag njuter av december i fulla drag! Men sedan måste det ta slut och det gör det idag, till och med ett par dagar senare än jag brukar. Svishj Svischj så brukar allt vara nerplockat igen innan nyårsafton. Men i år är det idag jag gör det å gud va lång tid det tar! Det ska ju fixas och donas så allt ligger komfortabelt i sin lilla låda som sedan packas med andra små lådor i en större som till sist samlas i en av flera stora. Jag är väldigt glad för det mesta av mitt julpynt, det är personligt och stilrent. Hatar julpynt som det finns 10 000 liknade av, billigt utseende. Ja andra kan få ha det, men inte jag. Det kommer inte en klängtomte av papper innanför mina dörrar! Gedigna råvaror och gärna handgjort med personlig touch (så där ja, då har jag väl förolämpat samtliga, men faktum är att jag kan tycka att mycket är jättefint hemma hos alla andra men vill inte ha det hemma hos mig själv. Jag har min helt egna stil och smak hemma och vill ha det som jag vill. My home is my castle you know...). En snobbig jävel... och ändå har jag 10 grisar på min julgran. Varav 6 är rosa... ;o)

Här är en av favoriterna! Min kompis Håkan gjorde den till mig för kanske 20 år sedan, snacka om personlig gåva! Och han har så mycket karaktär den här Farbror Tomten, allt från den stora näsan till hans tvinnade rep runt magen och de söta tårna. Han bär på sin stora påse med tro, hopp och och kärlek som inte syns på bild. Jag skyddar honom med mitt liv och han står varje år på en hedersplats, så jag kan vara nära i hela december. Ibland bara sitter jag och tittar på honom och han blinkar då och då till mig, vi har ju följt varandra i många år nu! Lilla vän, nu får du sova gott till nästa år.

3 kommentarer:

  1. Solen strålar in genom fönstret, plockar undan julen jag med. Det gäller att skaffa sig egna rutiner, jag hänger på dina. Ut med mörkt in med ljust! Det närmar sig sakta men säkert vår :)

    SvaraRadera
  2. Men hallå, inte redan väl??!! Fast lite mysigt med nytt år, eller hur?? Tomten var väldigt fin ;-) Annica Här finns det snö i massor!

    SvaraRadera
  3. Jul ut vår på väg.....Har oxå plockat bort julpynt idag.
    Hoppas vi ses snart
    kram
    Mumme

    SvaraRadera