lördag 3 april 2010

Prov om en vecka

Inte för att man annars kan beskylla mig för att vara specielt optimistiskt ;o) men hur det nu än var så måste fan ha tagit vid mig efter provsäsongen i höstas och jag la den lilla planen i min hjärna om att starta i ökl i Danmark till våren. När jag nu ser tillbaka på det måste det ha varit en del av min 40-årskris (som jag fortfarande bär på), för hur det nu var så poof hade jag anmält till start i Danmark. I goood tid. Väl vetande att det där med dirigering inte är Singels bästa sida. Det är faktiskt inte ens en sida. Det är ju till och med en dålig sida. HON ÄR KASS PÅ DIRIGERINGEN! Japp, det är mitt fel. Har tränat fel, klantigt, opedagogiskt och inte minst för lite. Efter jag la min plan förträngde jag allt om träning, lusten fanns väl inte. Utom att anmäla till det sablans provet då tydligen.. Dirigering var väl det enda man kunde träna i snön dessutom, suck...

Hur det nu var så är det prov om en vecka, Singel är fortfarande långt i från klar på dirigeringsdelen, dumt av mig. Riktigt dumt. Plötsligt känns det inte så kul med det där provet. Ungefär som när man skulle tenta och luckorna var fler än ens kunskap....



Ut i skogen den härliga var vi på sen eftermiddagen i allafall, Singelet och jag och alla kvittrande fåglar. Singel markerade, hämtade, flög genom terrängen, gick fot, var stadig, tyst, glad, söt men inte stopplydig och dirigerbar. Som vanligt med andra ord! Japp, 1 vecka kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar