torsdag 24 december 2009

God Jul!

Ja, då är vi en timme in på den 24 december! Senaste dygnet har varit lite stressigt, sista maten skulle inhandlas, presenter (kändes som hundratals?) skulle slås in, egen bak delas ut, julkramar likaså. Sedan skulle det städas, pratas i telefon, lagas mat, rastas hundar, tändas i vedkorgen utanför osv osv innan Moder anlände sist på dagen och glögglugnet infann sig.

Nu är granen färdigklädd (kanske berättar jag mer om granen senare när jag kan skratta åt det), risgrynsgröten med smör och kanelsocker uppäten och danska hemmagjorda rödkålen som är ett måste till vår and på julafton står och puttrar på spisen och ger mig därmed lite tid att skriva. Huset är röjt, dock återstår att jag faktiskt måste städa lite i morgon, hann inte helt färdig idag. Hundarna är nöjda för dagen, Kille har gått till sängs vid Moders sida, Singel är som vanligt ca 3 mm från mig.

Hos oss är det inget som heter stress fr.o.m den 24 och fram till man börjar jobba igen. Tvångslugn om man vill! Och det samma önskar jag för er, låt lugn och glädje infinna sig och ta till vara på dessa dagar med nära och kära.

Med dessa julkort vill jag önska alla en riktigt god och hjärtevarm jul!




P.S. Tack du som är chef över vädret däruppe för att vi var i närheten av att få en riktigt strålande vit jul! Nu är den nästan bara ett minne blott, men vi var glada så länge det varade!

1 kommentar:

  1. Hej på dig! Hoppas rödkålen var god, själv föredrar jag grönkål! Vad hände med granen är bara lite nyfiken!!???

    SvaraRadera