måndag 21 december 2009

Perfekt avslutning på helgen!

Just hemkommen från Anna-Lena haffade Sisse mig till Lucia tåg på ridskolan. Tur att jag inte hunnit klä av mig för då kanske inte motivationen hade varit helt så stor. Men nu hade man ju sina termo michelin kläder på sig, ingen rädder för ett kallt ridhus här!
Och ÅÅHH vad glad jag var att jag åkte! Jag är ju sanslöst svag för Luciatåg med sin speciella stämning, mörkret, levande ljus och vackra sånger. Känner att jag kan vara utan många av årets traditioner, men just Lucia ligger mig oerhört varmt om hjärtat. Och visst blev dom lite våta mina ögon, rörd som jag blev... Barnen hade gjort såå fint och pysslat om sin hästar på allra bästa vis. Uppklädda till tänderna var både två - och fyrbenta och de sjöng så vackert. Denna lilla ridskola som är så mån om hästarna och barnen och som skapar denna stämning för att visa, att de som tycker om djur har hjärtat på rätta stället. Och jag mindes och doftade min egen barndom i vinterstallet, med min kalla näsa djupt begravd i hästens varma päls... Och jag mindes den helt speciella glädje och trygghet när hästen gosade med sin mjuka mule i håret och på min kind. Och jag mindes stor kärlek.
Jag är oerhört glad att dessa barn får uppleva det samma och det är dem så väl unnat!

Hela fina Luciatåget med nästan helt lugna hästar :o)

Hur supersöt är inte den här lilla Lucian med sin Rudolf?!

Kelly av Hörsgård på Mia Mathilda sjöng finast av alla!


Efter Luciatåget var det riduppvisning i ett helt mörkt ridhus till tonerna av rockmusik. Bilderna blev inte bra men det var jättehäftigt eftersom de hade luciakronor med ljus på sig och röda lampor på hästarnas konturer! Visar därför ändå en mörk bild.
Vilken härlig helg! Trevlig samvaro med vänner, hundträning, vackert väder, julstämning, hästar och många fina minnen som kom upp genom hela helgen. Undrar om det kan bli så mycket bättre?
Kram Karen


2 kommentarer:

  1. Jösses nu måste det snart vara jul!!!! Jag har läst både gullunge och supersöt i samband med barn!!!!, hmmm någon som är orolig över sina julklappar kanske???

    SvaraRadera
  2. Ja man må stemme i med forrige indlæg. Er hun blevet en smule blød i kanten den gode frk Lisager, er op mod jul, eller har børnene, efter mange års konstant bombadement af befæstede forsvarsværker endelig fået hul igennem? Uanset det ene eller det andet, så er julen vel den tid det skulle ske ;0). Kram til dig, verdens bedste Karen, og til verdens bedst Super Singel, Kanon Kille og Über Ymse i Rosa huset. Fra alle os på Jyllands næse. /Randi

    SvaraRadera